167 روستا و دو شهر بشاگرد را دچار کمبود شدید آب آشامیدنی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
بازدید : 235
نویسنده : فــردیـن احـمدی

خشکسالی 15 سال ‌هاست در هرمزگان 167 روستا و دو شهر بشاگرد را دچار کمبود شدید آب آشامیدنی کرده است و برخی از روستاها در آستانه خالی‌شدن هستند.

عصر بشاگرد, محرومیت در بشاگرد

شهرستان بشاگرد، نامی نیست که برای تمام هموطنان ایرانی آشنا نباشد. معروف بودن بشاگرد به‌موجب محرومیت دهه‌های پیش بوده است که اکنون پس از ده‌ها سال این محرومیت‌زدایی به‌خوبی صورت نگرفته است و دولت‌ها به‌طور جد کمر همت برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در این منطقه پا پیش نگذاشته‌اند.

آب آشامیدنی به‌عنوان اولین نیاز توسعه و رشد یک شهر یا روستا است که اکنون بعد از سال‌ها هنوز مسؤولین آبفای شهری و روستایی استان هرمزگان نتوانسته‌اند در این ردیف، کاری ماندگار انجام دهند.

این روزها 167 روستا و دو شهر سردشت و گوهران با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این میان شهر سردشت فقط در هفته یک روز، آن هم به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود و اوضاع آب آشامیدنی برخی روستاها وخیم است که اهالی برخی از روستاها در آستانه کوچ اجباری هستند چون تمام آب‌های سطحی اطراف روستا خشک شده است.

در این میان پروژه آبرسانی سد جگین بشاگرد به شهر سردشت و 40 روستای منطقه درحالتی قرار دارد که نه پروژه‌شان فعال و نه تعطیل است و گویا مشکل عمده عدم ترزیق اعتبار به پیمانکار است که پروژه حیاتی بشاگرد را با تاخیر مواجه ساخته است.

اگرچه پروژه آبرسانی سد جگین بشاگرد به سردشت در سالیان اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در بخش لوله‌گذاری داشته است اما هنوز در پروژه تصفیه‌خانه بشاگرد شروع به اجرای کار نشده است که در صورت تامین اعتبار آن هم بصورت یکجا ممکن است سالیان سال احداث پروژه تصفیه خانه به‌طول بی‌انجامد.

بی‌آبی کابوسی است بر جان مردمان بشاگرد که حتی آن‌ها را وادار به کوچ اجباری کرده است باید دید مسؤولان آبفای هرمزگان و وزارت نیرو، بشاگرد را خواهند دید یا خیر.

انتهای پیام//
 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: 167 روستا و دو شهر بشاگرد را دچار کمبود شدید آب آشامیدنی , خشکسالی , شرق هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 305
بازدید دیروز : 1971
بازدید هفته : 5228
بازدید ماه : 5172
بازدید کل : 130305
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com